Dag 101 - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Guido Max Bos - WaarBenJij.nu Dag 101 - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Guido Max Bos - WaarBenJij.nu

Dag 101

Door: guido

Blijf op de hoogte en volg Guido Max

11 December 2011 | Chili, Santiago de Chile

Ahoy!!

Ik ben heel druk bezig met de stuurman ieder ochtend de lading controle en
de medicijnen die aan boord zijn controleren en ik ben begonnen met morse
code sinds gisteren en ken het bijna uit mijn hoofd ik vergeet steeds de U
en de V maar voor de rest ken ik het helemaal.. we varen nog zo een 6
dagen. en dan zijn we in Valparaiso en ik weet niet hoe lang we daar
blijven! even afwachten de volgende lading is van Valparaiso naar De golf
van Mexico dus ik mag nog een keer door het panama kanaal heen dus dat is
wel mega gaaf weer hopelijk dat het nu overdag is maar denk het helaas
niet..

Alles gaat goed op zee we zijn alleen een beetje aan het pitchen.. (de
neus van het schip word in het water gedrukt en komt weer omhoog)
overmorgen moeten we aan komen in Chili en het schijnt nogal streng te
zijn daarzo dus blijf maar aan boord.. we zijn vandaag onder de breedte
graad van de zon door gevaren maar het was bewolkt en zien dus niks pff...
het weer word langzaam hier slechter en morgen hebben we hier een deining
van 2.5 meter en in santiago een stad van CHili schijnt het nu 30 graden
te zijn dus we gaan zo een 13 graden omhoog dan..

Haha waar ik heen vaar is valparirso- san vinceto, san vinceto- me(nog
iets ben vergetne), me........- Guiyaquil,Guiyaquil-Cristobal,
Cristobal-veracruze.veracruze-houston en daarna is het onbekend..

Ik ga morgen de kerstdingen hier ophangen als ik mijn verslag af heb en
dat is bijna.. uhh voor de rest ga ik uitslapen.. en tijdens de lunch
eet ik kip,patat,garnalen in cocktailsauce,ijs en een royale salade
hhaha.. en rond 10 uur in de ochtend appeltaart vers uit de oven en voor
avond eten weet ik nog niet.. dat is het enige wat niet standaard is
hihi.. ik lus wel wat wrap eigenlijk en sssushi zou er ook wel in gaan
hoor!!

mja ik gaat nu weer tukkie doen
groetjess guido

  • 16 December 2011 - 09:57

    Morse:

    .... .. / --. ..- .. -.. --- --..-- / .-.. . ..- -.- / --- -- / .--- --- ..- .-- / ... - ..- -.- .--- . / .-- . . .-. / - . / .-.. . --.. . -. .-.-.- / --.. .. . / -.. .- - / .--- . / .... . - / --. --- . -.. / -. .- .- .-. / .--- . / --.. .. -. / .... . -... - .... . - / -- --- .-. ... . /

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Santiago de Chile

Mijn eerste stage op een vrachtboot

Recente Reisverslagen:

10 Januari 2012

Dag 129

06 Januari 2012

Dag 126

30 December 2011

Dag 119

25 December 2011

dag 114

22 December 2011

Dag 111
Guido Max

Actief sinds 23 Juli 2011
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 21572

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2011 - 24 Januari 2012

Mijn eerste stage op een vrachtboot

Landen bezocht: