Dag 98 - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van Guido Max Bos - WaarBenJij.nu Dag 98 - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van Guido Max Bos - WaarBenJij.nu

Dag 98

Door: guido

Blijf op de hoogte en volg Guido Max

04 December 2011 | Ecuador, Galápagos

Hellowa!!
Hihi sorry had het de laatste tijd best wel druk met alles en was heel moe
vandaar dat ik geen berichtje stuurde.. we zijn over 5 uur over de
eveneaar heen over de 0 graden de lijn die noord en zuid uit elkaar haalt
en waar de stromingen samen komen. we varen daarna ongeveer 260NM van de
Galapagos eilanden vandaan maar we kunnen niet dichterbij omdat het
beschermd word en we moeten een reden hebben om binnen een bepaald
gebied te komen dus dat mogen we niet.
Hihi de laatste tijd heb ik een beetje hoofdpijn van het warme weer en de airco
geen goede combinatie hoor.. De temperatuur waneer het regent is het 24 graden
en wanneer de zon schijnt is het al gauw 29 graden.. we hebben het zwembad weer gemaakt
alleen nu een stuk moderner, ik maak wel foto's is wel leuk om te zien..
Het zeewater is trouwens hierzo 26 graden heerlijk warm haha..

De wachten gaan steeds beter mijn peiling op zon is ook goed heb nu een
eigen programma gemaakt die uitrekend wat de fouten zijn van het gyro
kompas, magnetisch kompas en de deviatie die op onze koers werkt.
Heb ook al een programma gemaakt over het uitrekenen van de ware wind. want over
het schip waait een wind maar dat is de wind die het schip maakt doordat
het vaart loopt+windkracht die er speelt voornamelijk nu constante winden
van 3-4 beaufor ideaal voor zeilen hihi.. maar met dat programma kun je de
ware wind uitrekenen wat er waait en niet de relatieve wind die je voelt..
ik ben nu ook bezig om alle apparaten van de brug helemaal te begrijpen en
dat lukt aardig hoor.
Uhh in Manzanillo was het heel druk de mensen die aan de wal op het schip
waren waren ranzig, en werkte zo langzaam en iedere keer maakte ze dingen
een andere manier.. Ben nu lekker alles aan het na kijken enzo..
Ik ben ook nog even met de kapitein wat wezen drinken in Manzanillo een cola
en tortilla's met verse dipsaus 1 met tomaat,knoflook,ui,olijfolie en
iets wat ik vergeten ben die was wel lekker en de andere was vermalen peppers
met tomaat en knoflook maar die was echt heet nog heter dan een schep sambal.

Maar bij het aan/af meren had ik de leiding op het achterdek en bij de volgende haven
ook waar we trouwens op 12 december aan komen Valpariso. maar het ging wel goed hoor
en alles ging soepel en lekker snel dus de volgende keer mag ik weer...
Maar ik gaat nu weer aan mijn wacht beginnen en morgen kan
ik lekker uitslapen heerlijk zeg hihi..

groetjess

  • 06 December 2011 - 08:32

    Jeroen :

    Valpariso is dat in Chili?

  • 11 December 2011 - 17:47

    Guido Max Bos:

    Ja dat is in Chilli

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Galápagos

Mijn eerste stage op een vrachtboot

Recente Reisverslagen:

10 Januari 2012

Dag 129

06 Januari 2012

Dag 126

30 December 2011

Dag 119

25 December 2011

dag 114

22 December 2011

Dag 111
Guido Max

Actief sinds 23 Juli 2011
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 21557

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2011 - 24 Januari 2012

Mijn eerste stage op een vrachtboot

Landen bezocht: