Dag 84 Neptunes - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Guido Max Bos - WaarBenJij.nu Dag 84 Neptunes - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Guido Max Bos - WaarBenJij.nu

Dag 84 Neptunes

Door: guido

Blijf op de hoogte en volg Guido Max

19 November 2011 | Panama, Panama-stad

Hey Allemaal,

Ik hoorde dat je niet zo heel veel zag, toen we door de sluis gingen bij het Panama-kanaal omdat het daar ook al schemerig werd. Ik heb een filmpje gemaakt van de hele tijd in de lluis en hoe het system werkt maar ik kort het filmpje wel in hoor.. in het panama kanaal heb ik ook nog een uurtje gestuurd en ging super goed eerst keken ze heel erg op mijn vingers..letterlijk.. en iedere keer stukje naar stuurboord beetje naar bakboord en gelukkig daaran kreeg ik wat meer adem ruimte en mocht direct en alleen op de loods zijn orders sturen en ging super goed het was alleen jammer dat we in de nacht passeerde want dan zie je niet zo
heel erg veel.. dat was wel jammer...
maar buiten dat was het wel heel bijzonder en knap hoe die mensen daar dat system gemaakt hebben.

Ik heb trouwens iedere avond behalve zondagavond wacht en het gaat goed. Ik
loop wanneer het rustig is alleen en dan komt de kapitein halverwege even
kijken en dan gaat die weer weg... Tijdens mijn wacht kijk ik natuurlijk uit naar andere schepen en
moet ik het schip zo dicht mogelijk op de koerslijn brengen maar dat is
bijna niet te doen ik heb 5 minuten lang precies op de koerslijn gestuurd
maar dan komt er meer wind of deining en dan zit je er weer 10meter
vandaan en dan ben je met iets anders bezig dan zit je er opeens 20m
vanaf.. hihi tijdens mij wacht ben ik voornamelijk veel aan het lezen..
heel veel manuels hoe alles werkt enzo.. ik kan de radar helemaal naar
mijn keuze instellen zelfs de kleuren in het scherm kan ik aanpassen enzo
wel grappig afentoe lijkt het net zo'nn hele oude radar met zo'n straal
die in een circel draait het is nog net niet dat die bleept... hihi

En vandaag passerde ik de evenaar en heb mijn ontgroening nu gehad.. hoor
hihi eerst werden we opgesloten in een stores.. met de matrozen want die
hadden ook dat nog nooit gehad dus was gelukkig niet alleen.. hihi.. nouja
eerst werden we geblinddoek.. en toen kwam neptunes aan boord haha..
daarna moesten we onder een net door kruipen op het dek maar het dek was
met shampoo in gesmeerd en er werd met een waterslang op je gericht en nat
gespoten dus je gleed lekker weg hihi.. dat moest ik 3 keer doen omdat ik lachte haha.. en daarna moesten we een schakel optillen boven ons hoofd
en 10 seconden houden dat ding is denk ik 15 kilo ofzo.. haha dus ik pak
dat ding gewoon op en houd hem met gemak boven me hoofd en de kapitein
begint opeens met tellen
1...................2.....................3.....................................4.............................................5.....................................................6..................................................7......................................8................................................9.........................................................9..........................10....

hihi maar was helemaal niet zwaar en omdat ik een leerling was moest ik het
nog een keer optillen hihi maar die telling ging wel wat sneller.. hihi..
daaran moesten we op onze knieen zitten en vragen beantwoorden die je niet kan beantwoorden omdat er altijd een uitweg is.. bijv hoeveel pc zijn er
aan boord? totaal aan boord van het schip zijn er 4 maar totaal aan boord
van de manning is 12 maar alles bij elkaar is 16 dus je kan er nooit
antwoord aan geven hihi dus eerst kregen we afval van etenwaren over ons
heen.. en omdat ik leerling was kreeg ik de halve emmer over mij heen..
daarna weer vragen beantwoorden en natuurlijk geen antwoord was juist van
iedereen niet.. dus daar kwam de tondeuse.. en bij mij is nu een stuk bij mijn rechteroor heel kort gemillimetert.. en nog een aardig stuk ook..dus moet binnenkort met de stuurman de tondeuse erweer helmaal overheenhalen hihi maar dan is het echt kort en dan kom ik terug en dan is mijn haar zoals het nu is denk ik.. hoop ik.. daarna weer vragen beantwoorden maar toen moesten we iets eten en zeewater drinken.. wat we moesten eten was knoflookbrood met sambal, peper,zout,mosterd,tabasco maar was nog geen eens zo heel erg.. en het zee water een shot hihi.. daarna klaar kregen we een certificaat dat we officieel door Neptunes Heerser van de 7 zeeen tot zijn rijk zijn toe gelaten.. hihi en toen snel douche en
heerlijk eten met heel de bemanning was wel gezellig hoor hihi er zijn
natuurlijk foto's gemaakt maar die zie je wel als ik terug ben hihi..

Maar ik ga nu weer wachten lopen en morgen komen we aan in guiyecuil
ofzo.. daarna 2 dagen lossen varen we door naar mecixo manzalnila ofzo..
daar moeten we vrachtwagens laden 94 stuks en van Mexico varen we door
naar Chili naar Valpariso.. en vandaar weet ik nog niet maar de kans is
groot dat mijn kerst in Zuid Amerika is.. en mischien dat ik met mijn
verjaardag dat het is een keertje 30 graden is;) hihi lekker bbqen enzo..

groetjess


  • 19 November 2011 - 20:42

    Jeroen Bos:

    Eindelijk een echte zeeman in de familie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Panama, Panama-stad

Mijn eerste stage op een vrachtboot

Recente Reisverslagen:

10 Januari 2012

Dag 129

06 Januari 2012

Dag 126

30 December 2011

Dag 119

25 December 2011

dag 114

22 December 2011

Dag 111
Guido Max

Actief sinds 23 Juli 2011
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 21567

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2011 - 24 Januari 2012

Mijn eerste stage op een vrachtboot

Landen bezocht: