Dag 58 - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Guido Max Bos - WaarBenJij.nu Dag 58 - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Guido Max Bos - WaarBenJij.nu

Dag 58

Door: guido

Blijf op de hoogte en volg Guido Max

20 Oktober 2011 | Marokko, Rabat

hello hello

ik dacht ik zal weer wat typen hoor ben de laatste tijd druk bezig geweest
met van alles. dus heb weer wat te vertellen.

Bij vertek van Pula moest de fitter een beveiligingsrek maken voor de
spreader die aanboord staat.. zo dat is wanneer het fout gaat dat de
accommodatie geen schade krijgt.. en daar heb ik hem deels mee geholpen..
Ik heb geleerd hoe een plasma-snijder werkt en ik kan er nu ook van alles
mee snijden tot aan 7.5 centimeter. hij snijdt door elk soort metaal heen
maar dat maakt hem ook wel gevaarlijk denk ik haha.. uhh ik ga morgen
lassen dus daar kan ik wel wat van en laat ik mijn las kunsten wel zien
haha.. uhh voor de rest heb ik geleerd de watermaker aan te zetten te
controleren enz. en ik heb bijna alle leidingsystemen getekend en dat
verslag kan binnenkort samen met safety wanneer die klaar is naar school
worden gestuurd in New Orleans dus dat gaat ook allemaal goed.. vandaag
gingen we HFO bunkeren in Ceutta en we deden er precies 2 uur over.. en
namen zo een 300kubiek HFO naar binnen dus ging zeer snel allemaal.. ik
heb heel het proces in de gaten gehouden en ik New Orleans moet ik het
alleen regelen met toezicht van de Chief engineer.. en dan maak ik ook
gelijk mijn bunker verslag en hoef ik alleen afmeren en meren te maken..
dat is ook een groot verslag duss.. er is een nieuwe Kok aan boord gekomen
hij komt uit Rotterdam en is een Cabo.. hij is super aardig en kan
uitstekend koken kan niet wachten wat we morgen eten dus.. de vorige kok
was echt supe goed want hij kon alleen met 1 peen 3 aardappels en wat ui 7
verschillende soepen maken echt knap gewoon.. haha nee ik ben heel blij
dat er een nieuwe kok aan boord is hoor....

uhh verder begint de reis over de Atlantische oceaan richting New Orleans
en verder weet ik nog niet hoe het af gaat lopen hoor haha

groetjes van de Flintermar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Marokko, Rabat

Mijn eerste stage op een vrachtboot

Recente Reisverslagen:

10 Januari 2012

Dag 129

06 Januari 2012

Dag 126

30 December 2011

Dag 119

25 December 2011

dag 114

22 December 2011

Dag 111
Guido Max

Actief sinds 23 Juli 2011
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 21620

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2011 - 24 Januari 2012

Mijn eerste stage op een vrachtboot

Landen bezocht: