Dag 75 - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Guido Max Bos - WaarBenJij.nu Dag 75 - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Guido Max Bos - WaarBenJij.nu

Dag 75

Door: guido

Blijf op de hoogte en volg Guido Max

10 November 2011 | Verenigde Staten, New Orleans

Hee hee!!!

Ik heb alleen een korte broek en 2 t-shirten gekocht.. en wat chips horloge, en snoepjes en een
spelletje die het overigens heel goed doet hoor haha..

De afgelopen drie dagen ben ik lekker druk bezig geweest het begon met
maandag: waarbij we om 7 uur in de avond luiken moesten verplaatsen.. en
de graanschotten(bulkhead) moesten neer zetten we zijn daar ongveer tot 3
uur in de nacht mee bezig geweest en dat was lekker slopend en was nog
zwaar ook omdat we een aantal horseheads, dat zijn stalen pinnen waarop de tussendekken geplaatst worden, die moesten we eruit halen en die wegen 80 kilo en moesten er 34 in totaal uithalen met ze tweeen.. hihi heb geen spierpijn nee haha.. de volgende ochtend om 10 uur wakker want we kregen stores binnen 6 pallets rond 2 uuur waren we daar mee klaar en het was best wel veel omdat alles op was..

ojaa de bootsman is na huis
gestuurd/ontslagen omdat hij toen hij uitwas gegaan begon te vechten met
een andere matroos dus we hadden ook nog is iemand minder.. maar na de
stores moesten we afdichtingen maken om lekkage tussen de bulkhead te
voorkomen dan waren rubber buizen die we met perslucht volblazen tot 2.5
bar en daar overheen ging een magnetisch doek om die buizen te beschermen tegen de kraan/grijper die de lading eruit haalt.. we waren rond 5 uur klaar ermee.. en we moesten ook bunkeren en er kwam een surveyor aan boord om de brandstof en de hoeveelheid te controleren ik heb meegelopen met hem en gelijk foto's gemaakt en gevraagd hoe alles zat en waarom di verwerk ik in verslag voor school, we waren om 7 uur klaar met de inspectie en kon ik eindelijk eten.. en wat drinken haha.. na he eten heb ik toezicht gehouden bij het bunkeren dat precies 1.5 uur duurden en het begon om half 9 en waren klaar om 10 uur maar moesten wachten op de surveryor omdat die nog niet klaar was en om 11 uur kon de bunkerbarge eindelijk weg en wij waren klaar met bunkeren.. alles snel naar binnen gedaan en vastgezet.. met
staalkabel alle horse head in een bak gedaan want om 12 uur moesten we
vertrekken.. nadat we klaar waren met alles vastzetten kreeg ik eerst de
verantwoordelijk om achter los te gooien maar toen kwam de stuurman al
eraan dus ik moest voor losgooien met de chief mate.. na het losgooien de
trossen netjes neergelegd en de fender binnengehaald dat overigens
vrachtwagenbanden zijn die we aan een touwtje omhoog moesten trekken
dus kortom sliep ik om half 2.. om 6 uur in de ochtend had ik anker
wacht omdat we op een rivier zitten moet iemand paraat staan bij de
ankers.. en omdat de bootsman naar huis is gestuurd waren er maar twee
matrozen.. dus heb ik aangeboden ook ankerwacht te lopen.. en de kapitein
vond de goed.. 8 uur was ik klaar en moest de loodshalen vanaf de brug en
naar de loodsboot begeleiden.. daarna de loodsladder inhalen en kon nog
even voor anderhalf uur een tukkie doen want om 10 uur moesten ik met de
matrozen de ruimen schoonmaken en lading klaar maken.. en we zijn nu rond
7 uur eindelijk klaar ermee en kan dus nu eindelijk mijn rust nemen. dat
waren mijn afgelopen 3 dagen kort samengevat.. en gaat nu lekker tukkie
doen!!
weltrusten!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New Orleans

Mijn eerste stage op een vrachtboot

Recente Reisverslagen:

10 Januari 2012

Dag 129

06 Januari 2012

Dag 126

30 December 2011

Dag 119

25 December 2011

dag 114

22 December 2011

Dag 111
Guido Max

Actief sinds 23 Juli 2011
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 21557

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2011 - 24 Januari 2012

Mijn eerste stage op een vrachtboot

Landen bezocht: