Dag 46 - Reisverslag uit Abū Kabīr, Egypte van Guido Max Bos - WaarBenJij.nu Dag 46 - Reisverslag uit Abū Kabīr, Egypte van Guido Max Bos - WaarBenJij.nu

Dag 46

Door: guido

Blijf op de hoogte en volg Guido Max

07 Oktober 2011 | Egypte, Abū Kabīr

Hallowa famillia!!

ja ik ben foto's en ook van de paarden hoor haha.. de foto's zijn trouwens
heel erg goed helder alleen als ik ze met die fotocamera maak niet dus heb
ze met mijn telefoon gemaakt.. ik heb nog eerst meer foto's nodig en dan
zet ik alles achter elkaar op een dvd en stuur ik hem op.

ja heel toevallig ja.. dat ik een klasgenoot tegen kwam.. mja jammer dat
hun stil liggen maar hij heeft wel meer tijd voor zijn verslagen want die
van mij schieten niet hihi.. ik gaat vanavond weer verder eraan.. we
varen nu net 4 uurtjes en moeten nog 3 dagen en 8 uur varen en dan zijn we
in croatie.. in Croatie gaan we Cement laden in big bags.. en daarna gaan
we naar de bij New Orleans de Missippie op en daar varen we mischien nog een stukje de rivier op daarna lossen en dat ik voor de rest wat ik tot nu toe weet..

Haha voor mij is het raar nederlands te praten.. bij bart aan boord zitten
7 nederlanders maar kon haast niet uit mijn woorden komen hoe en wat want
hier spreek ik bijna alleen maar engels afentoe met de kapitein of met de 2de stuurman nederlands maar daar houd het ook wel meer mee op..

Ik heb hier alleen een tonijn zien springen in het water hij was wel een meter lang.. de bootsman zag het ook en wilde gelijk gaan vissen haha..

Hihi wat ik zag dat ik vanavond weer ei eet.. bah dat is al bijan 3 dagen
achter elkaar zo.. deze kok in het begin is die goed maar maakt heel de
tijd hetzelfde.. want nu hebben een soort wat het meest lijkt op groente
soep, daarna gooit die er rundvlees bij, de volgende dag kip, en dan rode
kool er door heen.. het is niet meer zo lekker allemaal.. maar hij gaat
in kroatie van boord en krijgen weer een nieuwe Cookie dus komt mischien
nog goed.. en anders gaat ik wel koken haha...

uhh vandaag was het te warmste dag tot nu toe.. denk ik.. in de machine
kamer was het 50 graden en aan dek was het 45 graden.. niet echt heel
lekker en zweet me eigen rot in een overal.. het zwavel is trouwens
allemaal weer van boord en iedereen is aan het schoonmaken en zijn bijna
klaar.. ik gaat nu wat oudere onderdelen van de brandstof pomp in Carbonremover stoppen.. dat is zwaar chemies spul en het stink enorm... mja dat scheelt mij een uur boenen op die pomp dus daar heb ik het wel voor over..
hihi ja ik doe wel rubberen handschoenen aan voor de veiligheid hihi..

Groetjess

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Abū Kabīr

Mijn eerste stage op een vrachtboot

Recente Reisverslagen:

10 Januari 2012

Dag 129

06 Januari 2012

Dag 126

30 December 2011

Dag 119

25 December 2011

dag 114

22 December 2011

Dag 111
Guido Max

Actief sinds 23 Juli 2011
Verslag gelezen: 78
Totaal aantal bezoekers 21621

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2011 - 24 Januari 2012

Mijn eerste stage op een vrachtboot

Landen bezocht: